جبهه فرهنگی

مجموعه سخنرانی ها،مقالات،وپوستر هایی با موضوع فرهنگ

جبهه فرهنگی

مجموعه سخنرانی ها،مقالات،وپوستر هایی با موضوع فرهنگ

جبهه فرهنگی

گفتم کلید قفل شهادت شکسته است!

یا اندر این زمانه، در باغ بسته است؟

خندید و گفت: ساده نباش ای قفس پرست!

در بسته نیست پال و پر ما شکسته است!

اگه درحال معصیت از دنیا برم.....!!!!!!!

جمعه, ۴ مهر ۱۳۹۳، ۰۹:۳۰ ب.ظ


گفتم که به پیری رسم و توبه کنم

آنقدر جوان مرد و یکی پیر نشد......

 


یکی از تاثیرات خوب یاد مرگ        اینکه انسان کم تر به گناه میافته............

....فردی که خیلی گناه میکرد نزد روحانی محل آمد وگفت: حاج آقا سلام.... من نمیتونم گناهی که میکنم رو ترک کنم !چیکار کنم وابسته شدم ...

(اخه انسان وقی کاری رو انجام میده بعد از یه مدت ناخداگاه عادت میکنه به انجام کار یا وابسته اون کار میشه... که برای طرف سنگین میشه کنار گذاشتن اون عمل/مثل داستان خاری که شخصی در راهی کاشت وهیچکس قادر به کندن آن نبود غیر خود فرد،مردم به او اسرار کردن که خار رابکند وخار را نکند.. تا از توان خودش هم خارج شدواو پیر وروز به روز ضعیف ترو خار هم درشت میشد تا اینکه خود شخص از کار خود پشیمان شد.....)

حالا مثل اعمال انسان میمونه اگه به نتیجه کار خودمون

و یاد مرگ و یا محاسبه اعمال خودمون  رو انجام بدیم دیگه کار راحت میشه....


خلاصه با حاج آقا خیلی صحبت کرد تا اینکه تا اینجا که حاج آقا بهش گفت: هر وقت خواستی گناه کنی یادت بیفته وجودت فانی ست تو این دنیا وروزی خواهی از اینجا بری حالا از کجا معلوم در همون حال گناه از دنیا نری !!!!

این صحبت خیلی اوضاع رو عوض کرد حتی برای خودم که تو جمع بودم.....

طرف چن وقت اومد دست وپای حاجی رو بوسید میگفت:هر وقت اومدم گناه کنم یام میفتاد که اگه الان در حال گناه اجل بسه چیکار کنم؟؟

درحال گنماه برم محضر خدا؟؟؟؟ 

  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۷/۰۴
  • ۳۴۲ نمایش
  • آرزومند شهادت

نظرات (۱)

  • نشریه پلاک
  • احسنت
    لایک
    پاسخ:
    سلام 
    تشکر از نظرتون 
    یاحق
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی